| Wat kunnen we doen? |
| Gepost
door : Iejoor
met ip: 82.169.247*
Op: 05/12/2005 15:34 |
|
Wat kan er volgens jou gedaan worden om kindermishandeling en seksueel misbruik een halt toe te roepen? En denk je, dat kindermishandeling en seksueel misbruik ooit helemaal tot het verleden zullen behoren of zullen dat soort dingen altijd blijven gebeuren :< ?
|
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
| |
| Gepost door:
Jet met ip: 84.85.239.* Op: 06/12/2005 22:34 |
|
| Ook daar kan ik jammer genoeg over meepraten..wat er gedaan kan worden daar tegen? Pf..iedereen moet alert ervoor blijven en je omgeving blijven observeren en zonodig ingrijpen, zeker niet de signalen negeren maar er wat mee doen!!Nee , ik vrees dat het altijd zal blijven bestaan. Grrr...denk niet alleen aan jezelf maar kom op voor de kinderen zij mogen niet zo lijden, als iedereen alleen maar eens zijn eigen straat in de gaten zou houden en ingrijpt als het nodig is dan komen wij al een heel end verder!! |
|
| Gepost door:
droopy met ip: 213.93.156.* Op: 08/12/2005 12:09 |
|
| vooral niet je ogen sluiten, als je iets vermoedt in je omgeving. gewoon die telefoon pakken en meteen melden bij het amk of iets dergelijks. zelf spreek ik mensen er ook persoonlijk op aan..als ik iets op straat zie gebeuren dat mensen dieren of kinderen mishandelen of slaan. maar doordat ik slachtoffer ben geweest van kindermishandeling is alles bij mij natuurlijk extra beladen. ik denk niet dat misbruik en mishandeling ooit tot het verleden zullen behoren. gister zei mijn psych nog: "dat wat je vader heeft gedaan heeft ministr dönner nu wel wettelijk verboden, maar niet dat van je moeder..wat soms veel harder aankomt..de psychische mishandeling.." wat we verder nog kunnen doen is stug door blijven praten en schrijven over de dingen die ons helaas gebeurt zijn, want soms vermoedt ik wel eens, dat het nog steeds een groot taboe-onderwerp is..meer als we denken. liefs droopy |
|
| Gepost door:
marcella met ip: 62.194.130* Op: 08/12/2005 13:04 |
|
| Je ogen open houden en als je denkt dat er iets niet pluis is dan ingrijpen en kijken of jer erachter kan komen wat er speelt bij die persoon thuis. Ook kun je proberen het kind zo goed mogelijk op te vangen en proberen te praten met het kind en het beschermen. Helaas zou het denk ik nooit tot het verleden horen, mensen sluiten nog te vaak hun ogen voor misbruik mishandeling enz, ik maak het helaas maar al te vaak mee op mijn werk liefs mar |
|
| Quick reply | |||
| | Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |